H

Laurea-ammattikorkeakoulun opiskelijakunta

Halloped-ansökningssystem

Hallinto

Laurea-ammattikorkeakoulu OY hallitus

2021-03-15

Ammattikorkeakoulun hallituksen edustajana osallistut korkeakoulun vaikuttavimman toimielimen työskentelyyn tehden päätöksiä, jotka koskevat koko Laureaa ja kaikkia opiskelijoita. Hallitus päättää mm. strategiasta, talouden keskeisimmistä tavoitteista, toiminta- ja taloussuunnitelmista, talousarviosta, valistee ja erottaa rehtorin sekä hyväksyy johtosäännöt. Korkeakoulun hallituksessa on yhdeksän jäsentä ja se kokoustaa noin kerran kuukaudessa. Opiskelijaedustajien lisäksi hallituksessa ovat henkilökunnan ja Laurea-ammattikorkeakoulu Oy:n omistajien edustajat.

Laurea-ammattikorkeakoulun johtoryhmä

2019-04-16

Ammattikorkeakoululla on johtoryhmä, jonka puheenjohtajana on rehtori. Johtoryhmässä on henkilöstöjärjestöjen valitsema jäsen, opiskelijakunnan hallituksen puheenjohtaja, vararehtorit, koulutus- ja aluepalveluyksikön johtajat sekä rehtorin määrittelemät muut johtajat. Johtoryhmän tehtävänä on avustaa rehtoria ja vararehtoreita ammattikorkeakoulun johtamisessa ja kehittämisessä. Johtoryhmä tekee päätökset opiskelijaksi ottamiseen ja opinto-oikeuden menettämiseen koskeviin oikaisupyyntöihin ja hyväksyy opetussuunnitelmat ja opiskelijavalinnan perusteet.

Helsingin seudun opiskelija-asuntosäätiö

Helsingin seudun opiskelija-asuntosäätiö, valtuuskunta

2019-04-11

Valtuuskunta on säätiön hallintoelin, joka valitsee hallituksen ja tilintarkastajat ja vahvistaa toimintaohjelman, talousarvion ja tilinpäätöksen. Valtuuskunta kokoontuu kaksi kertaa vuodessa toukokuussa ja marraskuussa. Kokousten lisäksi valtuuskunta saattaa järjestää työpajoja. Valtuuskuntaan kuuluu 16 jäsentä, joista ison osan opiskelija- ja ylioppilaskunnat nimittävät.

Koulutustoiminta

Restonomikoulutuksen työelämäpaneeli (Palveluliiketoiminta, Palveluelämysten tuottamisen ja kehittämisen koulutus)

2018-11-23

Laureassa toimii 10 työelämäpaneelia, jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

Rikosseuraamusalan kehittämisryhmä

2018-11-23

Laureassa toimii 10 työelämäpaneelia, jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

Avoimen ammattikorkeakoulun ja jatkuvan oppimisen kehittämisryhmä

2018-11-22

Työryhmän vastuulla on avoimen ammattikorkeakoulun, väyläopintojen ja erikoistumiskoulutuksen tarjonnan ja toiminnan kehittäminen sekä uusien jatkuvan oppimisen mallien kehittäminen. Työryhmään kuuluvat koulutusprosessista vastaava johtaja, ohjauksesta vastaava johtaja, korkeakouluyksikkö C:n ja E:n johtajat, avoimesta ammattikorkeakoulusta vastaava kehittämispäällikkö ja koulutussuunnittelija, väyläopinnoista vastaava kehittämispäällikkö, opintopäällikköjen edustaja ja opiskelijaedustaja. Työryhmä kokoontuu noin neljä kertaa vuodessa.

Digitaalisuuden ja verkko-opintojen kehittämisryhmä

2018-11-22

Digitaalisuuden ja verkko-opintojen kehittämisryhmän tavoitteena on kehittää digitaalisuuden hyödyntämistä Laureassa, varmistaa verkko-opintojen laadukas toteutuminen ja kehittyminen ja resurssien tarkoituksenmukainen kohdentuminen Laureassa. Ryhmä hyödyntää toiminnassaan muun muassa opiskelijapalautetta verkko-opinnoista ja virtuaaliopintopisteiden määrää.

Kehittämisryhmään kuuluvat Chief digital officer, verkko-opintoina toteutettavien hakukohteiden kehittämispäälliköt ja niiden opettajaedustajat/ tutkintovastaavat, verkko-opintojen kehityspäällikkö ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä kokoontuu vuodessa noin 6 kertaa.

Estenomikoulutuksen kehittämisryhmä

2018-11-23

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

Estenomikoulutuksen työelämäpaneeli

2018-11-23

Laureassa toimii 10 työelämäpaneelia, jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

Fysioterapeuttikoulutuksen kehittämisryhmä

2018-11-23

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

Fysioterapeuttikoulutuksen työelämäpaneeli

2018-12-12

Laureassa toimii 10 työelämäpaneelia, jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

Kansainvälisyyden ja englanninkielisten koulutusten kehittämisryhmä

2018-11-22

Kainsainvälisyyden ja englanninkielisten koulutusten kehittämisryhmä vastaa Laurean koulutusten kansainvälistymisestä, englanninkielisten koulutusten kehittymisestä ja profiloinnista.

Kehittämisryhmään kuuluvat Laurean koulutusten kansainvälistenasioiden johtaja, tutkinnoista vastaavat kehittämispäälliköt, englanninkielisistä hakukohteista vastaavat, YAMK-vastuuopettajat, tutkintovastaavat ja opintopäälliköt ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä kokoontuu noin neljä kertaa vuodessa.

Koulutuksen johtoryhmä

2018-11-22

Koulutuksen johtoryhmä on koulutustoiminnan ylin työryhmä, joka raportoi toiminnastaan rehtoraatille. Työryhmä vastaa Laureassa koulutustoiminnan strategisista valinnoista ja ennakointiin pohjautuvista uusista avauksista, koulutustoiminnan laadukkaasta, tuloksellisesta ja vaikuttavasta toteutumisesta ja kehittymisestä, aloituspaikkaesityksen valmistelusta, opetus- ja kulttuuriministeriön asettaminen kehittämistavoitteiden edistämisestä ja niistä raportoinnista. Työryhmään kuuluvat: vararehtori (opetus), koulutusprosessista vastaava johtaja, korkeakouluyksiköiden C, E, W, D johtajat, ohjauksesta vastaava johtaja, pedagogiikasta vastaava johtaja, kansainvälisten asioiden johtaja, Chief digital officer, tieto- ja julkaisupalvelujen johtaja, laadun- ja riskienhallinnan johtaja, opintoasiainjohtaja, johtaja (strategisen kehittämisen tuki), suunnittelija (siht.) ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä kokoustaa noin kahdeksan kertaa vuodessa

Liiketalouden kehittämisryhmä

2018-11-23

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Liiketalouden kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

Liiketalouden työelämäpaneeli (liiketalous ja oikeudellisen osaamisen koulutus)

2018-11-23

Laureassa toimii 10 työelämäpaneelia, jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

Opetuksen kehittämisryhmä

2018-11-22

Opetuksen kehittämisryhmä vastaa Laurean koulutustoiminnan operatiivisesta toteutumisesta. Ryhmä seuraa ja arvioi kehittymistä sekä koordinoi kehittämistyötä ja tarvittavia projektiryhmiä. Kehittämisryhmä käyttää työnsä apunaan muun muassa opiskelijapalautteita, tilastoitua tietoa opintojen etenemisestä ja TKI- ja virtuaaliopintopisteiden määrää.

Ryhmään kuuluu koulutusprosessista vastaava johtaja, kehittämispäälliköt, ohjauksesta vastaava johtaja, pedagogiikasta vastaava johtaja, opiskelijayrittäjyyden vastaava, Chief digital officer, opintopäälliköiden edustaja, tietotuotantopäällikkö, opiskelijaedustaja ja suunnittelija.

Ryhmä kokoontuu 5-6 kertaa vuodessa.

Opiskeluhyvinvoinnin kehittämisryhmä

2018-11-22

Työryhmä koordinoi Laurean työtä opiskelijoiden hyvinvoinnin ja opiskelukyvyn puolesta ja edistämiseksi. Työnsä tukena työryhmä käyttää opiskeluhyvinvointikyselyn tuloksia ja opiskelijapalautetta. Työryhmään kuuluvat ohjauksesta vastaava johtaja, opintopsykologi, erityisopettaja, Student social councellor, oppilaitospappien ja terveydenhoitajien edustajat, henkilökunnan edustaja joka kampukselta, opintopäälliköiden edustaja ja kaksi opiskelijaedustajaa. Ryhmä kokoustaa neljä kertaa vuodessa.

Pedagogiikan kehittämisryhmä

2018-11-22

Pedagogiikan kehittämisryhmän vastuulla on vahvistaa Laureassa käytössä olevaa Learning by Development -mallia ja digipedagogiikkaa, uudistaa pedagogisia ratkaisuja ja edesauttaa tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiohankkeiden tulosten hyödyntämistä koulutustoiminnassa.

Ryhmään kuuluu opetuksen vararehtori, pedagogiikasta vastaava johtaja, pedagogiikka-tutkimusohjelman johtaja, Chief digital officer, 6-8 henkilökunnan edustajaa, 1 opiskelijaedustaja ja koordinaattori.

Ryhmä kokoustaa noin neljä kertaa vuodessa, minkä lisäksi se järjestää henkilöstölle erimuotoisia tilaisuuksia pedagogisten ratkaisujen levittämiseksi.

Restonomikoulutuksen kehittämisryhmä (Palveluliiketoiminta, Palveluelämysten tuottamisen ja kehittämisen koulutus)

2018-11-23

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

Rikosseuraamusalan kehittämisryhmä

2018-11-23

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

Rikosseuraamusalan työelämäpaneeli

2018-11-23

Laureassa toimii 10 työelämäpaneelia, jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

Sairaanhoitajakoulutuksen kehittämisryhmä

2018-11-23

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

Sairaanhoitajakoulutuksen työelämäpaneeli

2018-11-23

Laureassa toimii 10 työelämäpaneelia, jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

Sosionomikoulutuksen kehittämisryhmä

2018-11-23

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

Sosionomikoulutuksen työelämäpaneeli

2018-11-23

Laureassa toimii 10 työelämäpaneelia, jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

Terveydenhoitajakoulutuksen kehittämisryhmä

2018-11-23

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

Terveydenhoitajakoulutuksen työelämäpaneeli

2018-11-23

Laureassa toimii 10 työelämäpaneelia, jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

Tieto- ja julkauspalveluiden kehittämisryhmä

2018-11-22

Kehittämisryhmän tehtävänä on kehittää ja uudistaa Laurean tieto- ja julkaisupalveluja. Ryhmään kuuluvat tieto- ja julkaisupalvelujen johtaja, tieto- ja julkaisupalvelujen edustajat ja opiskelijaedustaja. Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

Tietojenkäsittelyn kehittämisryhmä

2018-11-23

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

Tietojenkäsittelyn työelämäpaneeli

2018-11-23

Laureassa toimii 10 työelämäpaneelia, jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

Turvallisuuden ja riskienhallinnan kehittämisryhmä

2018-11-23

Tutkinnon kehittämisryhmiä on Laureassa yhteensä 10, jokaiselle tutkinnolle omansa. Kehittämisryhmän tehtävänä on varmistaa tutkinnon laadukas toteutuminen ja kehittyminen. Ryhmä varmistaa resurssien tarkoituksenmukaisen kohdentumisen Laurea-tasolla ja kehittää jatkuvan oppimisen tarjontaa. Ryhmä hyödyntää työskentelyssään muun muassa opiskelijapalautetta, tietoa opintojen etenemisestä, valmistuneiden määrästä ja työllistymisestä.

Ryhmän jäseniä ovat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, muut kyseisen tutkinnon kehittämispäälliköt, aihealueen tutkimusohjelman johtaja, tutkintoon liittyvän YAMK-koulutuksen vastuuopettajien edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä tapaa noin neljä kertaa vuodessa.

Turvallisuuden ja riskienhallinnan työelämäpaneeli

2018-11-23

Laureassa toimii 10 työelämäpaneelia, jonka tehtävä on ennakoida työelämän muutoksia ja varmistaa, että tutkintojen sisällöt vastaavat työelämän tarpeita. Työskentelynsä tukena työryhmä käyttää muun muassa opiskelijapalautetta ja sidosryhmäpalautetta.

Työryhmään kuuluvat tutkinnosta vastaava kehittämispäällikkö, tutkinnon tutkintovastaavat ja YAMK-vastuuopettajien edustaja(t), 4-8 työelämäedustajaa ja opiskelijaedustaja.

Työryhmä kokoontuu noin kolme kertaa vuodessa.

Ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon kehittämisryhmä

2018-11-22

Ylemmän ammattikorkeakoulun tutkintojen kehittämisryhmä vastaa tutkintojen laadukkaasta toteutuksesta ja kehittämisestä. Työryhmä kokoontuu noin 6 kertaa vuodessa, jonka lisäksi se suunnittelee tutkinnon opettajille yhteisiä tilaisuuksia. Työryhmään kuuluvat korkeakouluyksikkö D:n johtaja, YAMK-vastuuopettajat ja -kehittämispäälliköt sekä opiskelijaedustaja.

Yrittäjyyden kehittämisryhmä

2018-11-22

Työryhmän tehtävänä on edistää opiskleijayrittäjyyttä ja yrittäjyysvalmiuksia Laureassa. Ryhmä jalkauttaa käytäntöön toimenpiteitä, jotka kehittävät yrittäjyyttä Laurea-tasolla. Ryhmän jäseniä ovat opiskelijayrittäjyydestä vastaava henkilökunnan jäsen, yrittäjyyden projektipäällikkö, jokaiselta kampukselta henkilökunnan edustaja ja opiskelijaedustaja.

Ryhmä kokoontuu noin viisi kertaa vuodessa.

Palvelu- ja hallintotoiminta

Kampuskohtaiset ravintolatoimikunnat

2018-11-22

Ravintolatoimikunnat vastaavat ravintolapalvelujen kehittämisestä ja laadun seurannasta kampuksilla.

Työryhmään kuuluvat palvelujen kehittämispäällikkö tai palvelusuunnittelija (ei Leppävaarassa), henkilökunnan edustaja(t), opiskelijaedustaja, palveluntarjoajan edustajat (Leppävaarassa BarLaureasta)

Ryhmä tapaa 4-8 kertaa vuodessa.

Laadun- ja riskienhallinnan ryhmä

2019-04-16

Työryhmän tehtävänä on Laurea-ammattikorkeakoulun laadun- ja riskienhallinnan tilan seuranta, prosessien tukeminen sekä menettelytapojen kehittäminen. Työryhmä seuraa ammattikorkekaoulun laadun- ja riskienhallinnan tilan lisäksi auditoinnin palautetta.

Laadunhallinnan kehittämisryhmä

2019-10-01

Laurean laadunhallinnan kehittämisryhmä arvioi ja kehittää laatujärjestelmää Laurean tahtotilan suunnassa, vastaa laatujärjestelmän kehittämisen painopisteiden toteuttamisesta.

Kehittämisryhmä kokoontuu noin kerran kuukaudessa.

Learning management system -ohjausryhmä

2018-11-22

Learning management system -ohjausryhmä koordinoi uuden sähköisen oppimisalustan hankintaan ja käyttöönottoa Laureassa. Ohjausryhmän tehtävänä on vastata Optiman korvaavan oppimisalustan valintaprosessista. Ohjausryhmän toiminnasta vastaavat Digiteam yhdessä Tietohallinnon kanssa. Ohjausryhmän toiminta alkaa joulukuussa 2018 ja kestää tammikuun 2020 saakka.

Learning management system -projektiryhmä

2019-01-10

Projektiryhmän vastuulla on yhdessä ohjausryhmän kanssa vastata uuden verkko-oppimisalustan hankinnasta ja käyttöönotosta Laureaan. Tällä hetkellä Laureassa on käytössä oppimisalusta Optima. Vuonna 2019 projektiryhmän tavoitteina ovat muun muassa uuden oppimisalustan kilpailutuksen valmistelu ja läpivienti, valitun oppimisympäristön testaus, ohjeiden teko ja koulutusten järjestäminen. Projektiryhmä on toiminnassa alustavasti vuoden 2020 keväälle.
Projektiryhmä tapaa keväällä 2019 kerran kuukaudessa ja syksyllä 2019 viikottain. Opiskelijaedustajan lisäksi työryhmään kuuluu Laurean henkilökunnan jäseniä ja ryhmän projektipäällikkönä toimii Tuuli Rinne.

Markkinoinnin suunnitteluryhmä

2018-11-22

Markkinoinnin, viestinnän, verkkopalvelujen ja sidosryhmäpalvelujen suunnittelu, kehittäminen ja seuranta. Työryhmään kuuluvat markkinoinnista vastaavat palveluyksikön henkilöt, muiden yksiköiden markkinoinnista vastaavat henkilöt, Laurea Eventsin henkilökunta, Laureamkon edustaja.

Työryhmä tapaa noin 10 kertaa vuodessa.

Riskienhallinnan kehittämisryhmä

2019-10-01

Työryhmän tehtävänä on Laurea-ammattikorkeakoulun riskienhallinnan tilan seuranta, prosessien tukeminen sekä menettelytapojen kehittäminen. Työryhmän on perustettu tämän vuoden aikana ja sen lopullinen kuvaus päivittyy halloped.fi-sivustolle hakuajan kuluessa. Lisätietoja voit myös saada edunvalvonnan asiantuntija Ada Saariselta(ada.saarinen@laureamko.fi).

SotePeda 24/7 -hanke

SotePeda 24/7

2018-08-15

SotePeda 24/7 -hankkeessa on toimijoina 22 ammattikorkeakoulua ja 2 yliopistoa. Hankkeen tarkoituksena on lisätä sosiaali- ja terveydenhuollon digitaalisen palvelurakenteen käyttämis, johtamis- ja kehittämisosaamista sekä luoda monialaista oppimista tukevia ympäristöjä. Hankkeessa muun muassa tuotetaan pedagogisia malleja ja oppimisympäristö, määritellään tiedolla johtamista ja palvelumuotoilua osana sosiaali- ja terveysalan sektoria. Hankkeen ohjausryhmän tehtävänä on:

  1. Laurea-ammattikorkeakoulun koordinoiman hankekokonaisuuden seuranta ja ohjaus.

  2. Hankkeen mahdollisten muutostarpeiden ja ongelmakohtien tunnistaminen sekä tarvittavien korjaavien toimenpiteiden osoittaminen hankkeen toteuttajaorganisaatioille

  3. Tarvittaessa tehtävät ehdotukset projektisuunnitelman muuttamisesta

  4. Hankkeen tuloksellisuuden ja vaikuttavuuden varmistaminen sekä tulosten hyödyntäminen

  5. Hankkeesta ja sen tuloksista tiedottaminen omalta osaltaan.

Tutkintolautakunta

Tutkintolautakunta

2018-09-28

Tutkintolautakunta käsittelee opintosuoritusten arviointiin liittyvät oikaisuvaatimukset. Opintosuorituksesi katsotaan opintojakson/projektin suoritus, opinnäytetyö, harjoittelu ja hyväksiluettu suoritus.

Tutkintolautakunnan puheenjohtajana toimii rehtorin nimeämä henkilö, jonka on oltava lehtori tai yliopettaja ja jäseninä yksi opetushenkilöstöön kuuluva ja yksi opiskelija. Puheenjohtajalla ja jäsenillä on kullakin henkilökohtainen varamies. Puheenjohtajan varamiehen on oltava lehtori tai yliopettaja. Tutkintolautakunnan puheenjohtajan ja opettajan toimikauden pituus on kerrallaan kaksi vuotta ja opiskelijajäsenen yksi vuosi. Laurean hallitus vahvistaa tutkintolautakunnan jäsenet.

Tutkintolautakunnan asettamisesta, jäsenistä ja tehtävästä määrää ammattikorkeakoululain 19 pykälä. Tutkintolautakunnan tehtävänä on käsitellä opintosuoritusten oikaisuvaatimukset.

Verkkolehden toimituskunta

Verkkolehden toimituskunta

2018-03-21

Laurea-ammattikorkeakoulu aloittaa verkkolehden toimituksen keväällä 2018.

Verkkolehdessä tullaan julkaisemaan henkilöstön, opiskelijoiden ja sidosryhmien artikkeleita ja blogitekstejä, joissa esitellään laaja-alaisesti kehittämistoimintaa, hankkeiden tuloksia sekä kuulumisia ja kokemuksia koulutuskentältä. Toimituskunnan tehtävänä on arvioida saapuneet artikkelikäsikirjoitukset ja antaa niistä palautetta kirjoittajalle hyvän kirjoittamisen ja julkaisukanavalle määriteltyjen kriteerien perusteella. Toimituskunta sitoutuu antamaan kirjoittajalle palautteen ja arvion saapuneesta käsikirjoituksesta noin viikon kuluessa. Kirjoittaja saa palautetta vähintään yhdeltä toimituskunnan jäseneltä. Toimituskunnan tehtävänä on lisäksi vuosittain arvioida ja määrittää julkaisemisen kriteereitä ja erityisteemoja. Toimituskunnan jäsenen työmäärä on saapuneista käsikirjoituksista riippuen noin 40 tuntia vuodessa.

Lisätietoja: Ainomaija Rajoo, asiantuntija, 044 2877 154, ainomaija.rajoo@laureamko.fi

Yhdessä yhteisöksi -hanke

Yhdessä yhteisöksi -hankkeen johtoryhmä

2018-03-21

Yhdessä yhteisöksi -hanke on Nyyti ry:n koordinoima kolmivuotinen hanke. Hankkeessa vahvistetaan opiskelijoiden yhteisöön ja ryhmiin kuulumisen kokemusta. Hankkeessa yhtenä pilottioppilaitoksena on Laurea-ammattikorkeakoulu, joissa järjestään ideointityöpajoja ja testataan näissä syntyneitä ideoita käytännössä.

Hankkeen johtoryhmä muodostuu hankkeen yhteistyökumppaneiden edustajista, ja sen tehtävänä on edistää hankkeen tavoitteita. Johtoryhmä kokoontuu muutaman kerran vuodessa, ensimmäinen tapaaminen järjestetään keväällä 2018. Hakijalta odotamme aitoa kiinnostusta hankkeen tavoitteiden ajamiseen ja yhteisöllisyyden lisäämiseen korkeakouluissa sekä sitoutumista tehtävään.

Lisätietoja molemmista paikoista: Ainomaija Rajoo, asiantuntija, 044 2877 154, ainomaija.rajoo@laureamko.fi