Arbetsgrupp för Åbo Akademis intranätredigerad %Y-10-04 kl. 10:25
Organ
Sökes
en ordinarie medlem, inga suppleanter
Datum då ansökningen öppnas
2016-02-19
Ansökningstid
2016-02-19 - 2016-03-03
Verksamhetsperiod
2016-03-04 - 2017-01-31
Plats och tidpunkt för beslutsfattandet
Studentrepresentanterna väljs på kårstyrelsens möte fredag 4.3.2016.
Arbetsgruppen har som uppgift att bland annat se över innehållet och strukturen på ÅA:s framtida intranät.
ÅA kommer att förnya webben och gå in för en intraplattform för personal och studerande, medan www.abo.fi i framtiden ska rikta sig till externa besökare.
Gruppen som ska planera innehållet och strukturen för intranätet börjar arbeta i mars.
Gruppen ska:
- Definiera intranätets målgrupper, innehållshelheter och redaktörer.
- Definiera intranätets funktioner, verktyg och språkversioner.
- Benchmarka andra högskolors intranät.
- Utforma och analysera en enkät om intranätet.
- Beakta intranätets användbarhet och användarupplevelse.
- Koordinera intranätets arbete med tekniska gruppen.
- Rapportera till webbledningsgruppen.
Arbetsgruppen beräknas bestå av sex personer, varav tre från universitetsservice, en studerande, en person från de fristående enheterna och en från den undervisande personalen.